(قَالَ اجْعَلْنِي عَلَى خَزَائِنِ اﻷَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَليِمٌ)
أعضائنا الكرام ...
أهلا بكم في منتدى ممثلي وزارة المالية بمصر ، إذا كانت هذه أول زيارة لك فيمكنك التسجيل بالمنتدى وبعد التسجيل يمكنك اﻻستفادة وكتابة الموضوعات أو الرد عليها وتنزيل القوانين والكتب الدورية والملفات
نحن نحتاجك كعضو مشارك أكثر من كونك عضو مسجل!
أعضائنا الكرام ...
أهلا بكم في منتدى ممثلي وزارة المالية بمصر ، إذا كانت هذه أول زيارة لك فيمكنك التسجيل بالمنتدى وبعد التسجيل يمكنك اﻻستفادة وكتابة الموضوعات أو الرد عليها وتنزيل القوانين والكتب الدورية والملفات
نحن نحتاجك كعضو مشارك أكثر من كونك عضو مسجل!
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى ممثلــــــــي وزارة المالية بمصــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
رجاء من الزملاء الافاضل عند مطالعة موضوع اضافة رد فيستفيد منه الزملاء وحتى ننهض بعملنا وبمصر
احصل على القانون 89 ولائحته التنفيذية و127 ولائحته التنفيذية ،الكتب الدورية واهم الفتاوى القانونية والتعديلات على اللائحة المالية
موضوعات جديدة بباب رصــــــــــــد ( الباب بأسفل المنتدى )
تحية من القلب لكل جهد مخلص يسعى لمصلحة مصر
لصفحة المنتدى هذه منتدى مواز على الفيس بوك بعنوان https://www.facebook.com/groups/anamaly?ap=1
موقع وزارة المالية على العنوان التالي www.mof.gov.eg
مرحبا بك في منتدى ممثلي وزارة المالية المنتدى الأول الذي يهتم بكل ما يتعلق بممثلي وزارة المالية المصرية
Smileكل عـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام أنتم بخير Smile
مسلسل ضرب وإهانة ممثلي المالية وتحطيم سياراتهم وممتلكاتهم بسبب قرارات الـ 200 % ما زال مستمرا !
مرحبا
كنا في البدء منعزلين ، يغرد كل على حده ، أما الآن فنحن وحدة واحدة ، مالية متحدة للأبد ودائما للأمام
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر

dddddddddddddddddddd

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ahmed hassan

dddddddddddddddddddd Empty
مُساهمةموضوع: dddddddddddddddddddd   dddddddddddddddddddd I_icon_minitimeالسبت سبتمبر 10, 2011 5:23 pm

ما ان علم كحياني بخبر وفاه والد السيد الاستاذ/ ممتاز السعيد ..الا وذهب فورا لتقديم واجب العزاء نيابه عن كحيانيين الماليه ومنكوبي القطاع باعتباره الزعيم والمتحدث الرسمي باسمهم ..وذهب الي مقر العزاء ودخل الصوان واثناء ذلك دخل السيد وزير الماليه وقد حضر لنفس السبب وهو تقديم واجب العزاء ..وقد جائت جلسه الوزير بجانب كحياني ..
وماان صدق المقريء ..قام الوزير وكحياني بالسلام علي الاستاذ/ ممتاز ..وقدموا العزاء لسيادته ..وقد كان اللقاء تطبيقا للقول ( رب صدفه خير من الف ميعاد ) ..ودار الحوار التالي بين الوزير وكحياني .....ويدأ الوزير بالكلام ..
= ازيك ياكحياني ..عامل ايه واخبارك ايه ..
= الحمد لله ياباشا ..وماحدش يجيلك في حاجه وحشه ..ويجعلها اخر الاحزان ..عايز نفرح بقي ووزارتنا تبقي ( التوب ) وفي السما ..لابترول ولاجهاز مركزي ولاغيره ..وكله ان شاء الله علي ايد سعادتك ...
= ايه ده كله ياكحياني ..وايه التشاؤم اللي انا حاسه في كلامك ده ..الناس في القطاع ( اللي انت كنت بتقول زعيمهم دول ) اللي هوه قطاع ..... فكرني بالاسم كده ...
= قطاع حسابات الحكومه ياباشا ..والناس اللي فيه اسمهم الوظيفي ( مندوبي وزاره الماليه ) والاسم العملي والحقيقي ( اسودك ورجالتك وحراسك علي المال العام .. والاساس اللي بتقوم عليه وزاره سيادتك من بياناتهم وختامياتهم اللي هيا اساس الموازنه العامه للدوله )
= معلش ياكحياني ..وماتأخذنيش ان كنت نسيت الاسم ..انت عارف المشاغل وظروف البلد ..ده كويس ان الواحد فاكر اسمه
= ربنا يكون في العون ياباشا ..ومافيش مؤاخذه ولاحاجه ..انا ورجاله القطاع طول عمرنا اخدين علي كده ..منسيين ومتهمشيين وماحدش داري بينا ...نشتغل ويطلع عينا وغيرنا يتقدر ويبقي احسن منا
=ن..شتغل ويطلع عينا ..ويبقي غيرنا احسن منا ) ..ايه ده ..شعر ده ياكحياني ..ولا اغنيه ..ده انت عندك مواهب اهه ..طب ياكحياني احنا قربنا علي العربيه ..وانا شايفك عمال تتلكك وتتمحك علشان تركب معايا ..تحب اوصلك في طريقي ..
= والله ياباشا ده يبقي شرف لينا ...وفخر للكحاينه كلهم ..ونقوم مع سعادتك بواجب ..وتجرب شاي وقعده الكحيانيين ...
= والله ياكحياني انت فتحت نفسي لشاي العصاري بتاع زمان وقعده زمان ..والحاره ورجالتها وجدعانها ..انا زهقت واتخنقت من البدل والكرافتات والرسميات ..خلاص ياكحياني انا قبلت عزومتك علي فنجان ... قصدي كوبايه شاي ..قعد جنب السواق ووريله الطريق ..
ــــــــــــــــــــــــ
انطلقت السياره وبها الوزير وكحياني الي منزل الزعيم كحياني بحاره الكحيانيين .. وقي الطريق دار الحوار مره ثانيه ..وبدأ كحياني الكلام ..
= والله ياباشا انا مامصدق نفسي ..زيارتك لينا عيد وتشريف ..نتمني ياباشا تتكرر بس تكون لرجاله القطاع في المديريات ..مش ضروري لزعيمهم ..اصل احنا بصراحه ياباشا عمر ماوزير ماليه جه وزار المديريات الماليه ..ولاشافنا ولاعرف مشاكلنا ..ولايعرف عننا حاجه ..كل وزير اللي يعرفه عننا من السمع من المستشارين ورؤساء القطاع ..حتي سيادتك اهوه ياباشا كنت ناسينا اصلا اسمنا ايه ...
= جري ايه ياكحياني ..الله يخرب بيتك ..ده ماكنتش كوبايه شاي دي اللي هاتبكتني بيها ..وتهوسني وتصدع دماغي ..ده انت هاتخليني اصدق اللي بيتقال عليكو انكو غلباويه وخلاص ..مابتحمدوش ربنا ..وكل مايتحقق ليكوا طلب تطلبوا تاني ..يعني نمارده وعينكو فارغه ....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وعند رد كحياني علي ماأثاره الوزير ..كانت السياره علي مشارف حاره الكحيانيين ...
وكحياني يوجه السائق الي منزله بالحاره لاستضافه الوزير علي كوبايه شاي ....
......ونكمل غدا ماذا تم ..والجلسه العائليه مع الوزير وكحياني وعائلته ....
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ويدعو الزعيم جميع الاعضاء من يريد ان يحضر ويشارك فليتفضل ..ويجعله عامر ان شاء الله ..
طاهر السقا
Admin
طاهر السقا

dddddddddddddddddddd Empty
مُساهمةموضوع: رد: dddddddddddddddddddd   dddddddddddddddddddd I_icon_minitimeالسبت سبتمبر 10, 2011 5:46 pm

ماشي يا زعيم ، احجز لي جنيك ، والشاي بتاعي تقيل سكر بره من ابو فتلة [i]
https://malya.forumegypt.net

dddddddddddddddddddd
صفحة 1 من اصل 1